Profesionální image žena manažerka

Mají rodiče motivovat své děti ke vzdělávání se?

06.04.2011 08:27

Na základě vyhlášené otázky, soutěže, uvádíme Vaše názory. Jsme rádi, všichni se shodujeme, že motivovat děti ke vzdělání je důležité, ale že by rodiče měli brát v úvahu i schopnosti svých dětí, aby jednou pracovali v oblasti, která je bude bavit a těšit a budou v ní dobří.

 

1.

Ke vzdělávání motivovat své děti a vytvářet jim pro ně podmínky mají rodiče dány přímo povinností tím, že rodiče jsou a snaží se děti co nejlépe postavit do života v dospělosti. Není přes vlastní příklad rodičů. Ledabylí rodiče vychovají svým "příkladem" zase jen ledabylé děti. Naopak rodiče manuálně zručné vychovají zpravidla podobně zručné děti svým příkladem a jejich zapojením do práce už od dětství. Jistě, škola a učitelé také motivují, mají ale spíše hlas poradní, ale úloha rodičů je zde nezastupitelná. Což nemáme dost krásných přísloví : Jablko nepadne daleko od stromu...Jaká matka, taká Katka...Ohýbaj ma, mamko, dokud já jsem Janko! Až já budem Jano - neohneš ma mamo!

Marcela Dvořáková, Šlotava

 

2.

Prvořadý by měl být potenciál každého potomka. Dobré vzdělání je základ, ale je třeba rozlišovat. Pokud je dítě učenlivé, výuku zvládá a má pro další studia předpoklady, měli by rodiče udělat vše proto, aby své dítě podpořili. Vytvořili mu podmínky, zázemí, vhodné ke studiu a klidně ho motivovali například formou odměn (za zvládnutý ročník jako odměna jazykový kurz, splněné přání atd). Je také potřeba, aby dítě vidělo, že s vyšším vzděláním má šanci na lepší start v zaměstnání i do dalšího života. Nemělo by se ale zapomínat ani na děti, jimž učení nejde, ale mají talent, nebo jsou manuálně zručné. I ony si zaslouží náš respekt a podporu. Vždyť i po ukončení učebního oboru je možnost nástavby, kurzu, nebo rozšíření znalostí. Jako rodič si samozřejmě přeji, aby mé děti měli vzdělání, dál se vzdělávali a hlavně, aby byli v životě spokojené.

Jájina Springlová, Habartov

 

3.

Určitě. Měla jsem o hodně starší rodiče, kteří měli doma hospodářství a tak na nás nebyl moc čas. Učila jsem se dobře, ale nikdo mi nevysvětlil, že v práci stráví člověk v podstatě větší část života a proto to, jak se bude učit, je velký základ do budoucna. Co jsou to čtyři, šest nebo osm let studia proti celému životu? Snažím se proto svým dětem vysvětlovat, že vzdělání je moc důležité. Lidé s větším vzděláním bývají většinou lépe ohodnoceni, pracují třeba i v lepším prostředí. Důležitý je též i výběr správného oboru, protože do práce, která člověka baví, se chodí úplně jinak než jen z čisté povinnosti. Sama jsem si při dětech dodělala dálkově studium, které se mi teď v zaměstnání moc hodí. Dřív se říkalo a platí to i dnes. "Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem." Dnes bych k tomu ještě něco přidala. "Vzdělání ti otvírá cestu do života."
...nevíme bohužel od koho je příspěvek, systém nám nezobrazil správně jméno a email

 

4.

Krásný dobrý den, Že je kvalitní a dobré vzdělání velice důležitá a nezbytná věc,o tom dnes již není pochyb. Rodiče by měli svým dětem odmalička vštěpovat, že učit se je nejen nezbytné, ale mnohdy i velmi zajímavé a poučné. Důležité a alespoň pro mne je směrodatné zjištění, k čemu dítě inklinuje, v čem vyniká, co mu jde a co ho baví, v čem se pohybuje jako ryba ve vodě, co je mu blízké a naopak, co nemá rádo, čemu se vyhýbá, co ho nebaví a dělá s nechutí. Toto zjištění je velmi podstatné, protože nám sdělí, jakou cestou v dalším vzdělávání se má dítko ubírat. Je naprostý nesmysl a vrchol ješitnosti nutit dítě, ať studuje na lékaře, když vím, že nemá rádo krev, že ho to nebaví a nezajímá, a že by z něho byl mizerný lékař z donucení, jen aby byli spokojeni rodiče. Není přeci pravidlem, že rodiče, oba vynikající chirurgové, musí mít stejně naladěné dítě. Každé dítko je jiné. Některé má chytrou hlavičku, jiné šikovné a obratné ručičky. A právě rodiče by měli sami a rozumně posoudit, jaké další vzdělání bude následovat, aby dítě bylo spokojené, šťastné a svou prací se i uživilo. V dnešní době je nadbytek vzdělávacích institutů a nedostatek dětí. Školy se mnohdy doslova přetahují o studenty, dokonce je lákají i nějakými dárky. A tak nastupují do škol i velice slabí žáci se špatným nebo mizerným prospěchem. A škola, aby si nepokazila dobré jméno, nechá v klidu "prolézt" i opravdu velmi slabé jedince. A to, podle mého názoru vůbec, ale vůbec není dobré. Kam se potom poděje kvalita? Dnes je to všude samý manažer, architekt, počítačový expert, inženýr...Ale šikovného elektrikáře, zedníka, instalatéra či klempíře abyste hledali jako jehlu v kupce sena a to ještě nejlépe s lupou. Tyto obory jsou brány jako něco podřadného, mnoho se jich zrušilo úplně. A to je veliká škoda, kterou si bohužel, začneme uvědomovat až už bude pozdě. Za pár let bude takový schopný a kvalitní řemeslník placen zlatem a inženýři a architekti budou "žebrat" o práci. Zkrátka, motivovat dítě ke vzdělávání,podporovat ho v tom, co má rádo a co ho baví a hlavně ho naučit, že vzdělávat se člověk musí celý život. Protože právě život stále přináší něco nového a tudíž je stále co se učit. "Učení má být radostí, nikoliv mučením!"

Simona Hloušková, Halenkov


Autor: office ZM
Přečteno: 4839x Komentářů: 1

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět ostatním!

Přidejte svůj komentář k článku - váš názor nás zajímá

 
První, co člověka napadne, když si přečte tuto otázku, je samozřejmě napsat, že ano, že rodiče by měli motivovat své děti ke vzdělání. Jenže jak už to tak v životě bývá, nic není černobílé. Takže ano, rodiče by měli vytvořit dětem vhodné podmínky k tomu, aby mohly studovat, měli by jim vysvětlit, jak je vzdělání důležité, protože jim pomůže mít se v životě lépe.Měli by dokonce přitáhnout své rozjívené chytré děcko k učení všemi možnými zůsoby (ať už je to vhodná motivace anebo třeba taky občas bububu a zákaz, však každý rodič sám nejlíp ví, co na tu jeho ratolest nejvíc platí). Tak tolik o těch šťastnějších, kterým se narodily chytré nadané děti. Jenže každé dítě bohužel nebude mít IQ 120. Jsou taky děti průměrné, nebo dokonce podprůměrné. V současné době roste trend toho, že každé děcko musí mít vysokou školu. Máme méně dětí než před dvaceti lety, zato ale máme více vysokých škol. Maturitou už dneska končí každý účební obor. A tak máme spoustu inženýrů, kteří nic neumí, protože jejich inteligence je průměrná nebo podprůměrná, ale mají ambiciózní rodiče, kteří mají dost peněz na to, aby je vydržovali třeba osm let na vysoké škole, nebo jim rovnou zaplatili školu soukromou. Jenže tyhle děti se svým vzděláním šťastnější nebudou. Pokud nemají kromě titulu i přirozenou inteligenci, pravděpodobně budou mít problém se prosadit a hlavně, budou se cítit nešťastné a frustrované. A přitom jsou třeba šikovné a mohly být daleko šťastnější třeba v nějakém manuálním oboru. Protože pocit štěstí se neodvíjí jenom podle toho, kolik si člověk vydělává. Takže rodiče by měli samozřejmě vést svoje děti ke vzdělání a vhodně je motivovat. Zároveň by ale měli včas rozpoznat a smířit se s tím, pokud jejich dítě nemá ke studiu vlohy,že bude šťastnější jinak a nechat ho jít svou vlastní cestou. Protože určitě žádný milující rodič by nechtěl vychovat nešťastného neurotika.
Slavka Novotná 18.04.2011 07:03

Pozvánky

Zajímave weby
Jana Yahoda Osobni manazerske poradenstvi a koucink pro podnikatele a top manazery OnlinE manazerske dovednosti pro podnikatele a top manazery od Jana Yahoda